Doe deze 3 oefeningen binnen 5 minuten en je zal door de dag heen vet verbranden

Voor sommige van ons maakt het niet uit hoe zorgvuldig we eten of hoe vaak we naar de sportschool gaan, we raken die extra kilootjes maar niet kwijt. Voor vele komt het door een trage stofwisseling; je lichaam verbrand minder snel calorieën.

Als je bent begonnen met afvallen, heb je waarschijnlijk gemerkt dat je niet meer zo snel calorieën verbrand als toen je pas begon. Dat komt doordat je stofwisseling vertraagt, wat heel frustrerend kan zijn, maar dit betekent dat je op de goede weg bent.

Stofwisseling en hoe het je gewichtsverlies beïnvloed
Een groot deel van je stofwisseling snelheid is vastgesteld door je genen, maar wij hebben een eenvoudige en effectieve oefening voor je samengesteld om je extra vet toch kwijt te raken, door je stofwisseling te versnellen. Plus, je kan elke kamer in je huis ombouwen naar een persoonlijke fitnessruimte, met gymnastiek matten.

Deze oefening is speciaal om spieren te kweken en om je botmassa te verhogen. Je zal deze oefening binnen 5 minuten kunnen doen, ongeacht je drukke schema. Begin met 1 set van iedere oefening tot je comfortabel bent met de oefeningen en ga geleidelijk naar 5 sets per oefening. Zorg ervoor dat je gehydrateerd blijft tijdens de oefening.

Plank walk tuck reach

De naam van deze methode vertelt je alles wat je moet weten.Begin met je voeten naast elkaar en je armen in de lucht. Breng je handen naar de vloer en probeer je benen zo recht mogelijk te houden.

Schuif met je handen langzaam over de vloer tot je in de plankpositie bent en je lichaam recht is. Spring met je voeten naar voren, richting je handen, zodat je in een hurkende houding terecht komt.

Doe dan het omgekeerde, spring terug naar de plankpositie, schuif je handen weer langzaam naar je toe en sta op met je armen omhoog. Doe dit 30 seconden met een hoge intensiteit en dat is dan een set. Wanneer je het aantal sets verhoogt moet je tussen iedere set 30-60 secondes wachten.

X switch jumps
Begin met je voeten naast elkaar en spring dan diagonaal. Probeer je rechtervoet op 2 uur en je linkervoet op 8 uur te landen. Je voeten moeten altijd naar voren wijzen!

Spring weer met je linkervoet op 10 uur en je rechtervoet op 4 uur. Ook deze set duurt 30 seconde. Probeer het met een hoge intensiteit te doen.

Wanneer je het aantal sets verhoogt moet je, net als bij de andere oefening, tussen iedere set 30-60 secondes wachten.

Bear crawl escape
Nee, hier komen (gelukkig) geen beren bij kijken. Bij deze oefening moet je beginnen in de plankpositie, met je polsen op een lijn met je schouders.

Buig je knieën en breng ze naar een positie onder je heupen. Spring naar de zijkanten, zonder dat je hakken de grond raken, en ga dan terug naar de plankpositie.

Wanneer je het aantal sets verhoogt moet je, net als bij de andere oefeningen, tussen iedere set 30-60 secondes wachten.

Waarom werkt het?
Het geheim van deze oefening is dat het werkt, omdat het een intervaltraining is. In wezen wissel je tussen intervallen van intensieve oefeningen voor een korte tijd gevolgd door een korte rustpauze, wat weer de stofwisseling versnelt.

Het zal niet alleen je stofwisseling versnellen, maar je zal ook sneller calorieën verbranden tijdens de oefening.

Veel succes!

OOK INTERESSANT