4 voedingsmiddelen om de pijn en de zwellingen in je spieren en gewrichten te helpen verlichten!

Wanneer je een aantal ziekten bekijkt, zie je meestal een link tussen hen of een gemeenschappelijke noemer. Het verband tussen de ziekten is in de eerste plaats meestal de oorzaak van de ziekte: ontsteking!

Ziekten die door ontsteking worden veroorzaakt:
-Hartziekte
-Astma
-Suikerziekte
-Hoge bloeddruk
-Artritis
Ontsteking is een onderdeel van de reactie van je immuunsysteem op het bestrijden van indringers die een infectie kunnen veroorzaken. Als je ontstekingen in je lichaam hebt, ervaar je waarschijnlijk de volgende symptomen: pijn, zwelling, gevoeligheid en rode vlekken op je huid.

Er zijn twee soorten ontstekingen: acuut en chronisch. Acute ontsteking is niet zozeer een probleem, omdat je immuunsysteem het bestrijdt. Een chronische ontsteking is waar je je zorgen om zou moet maken. Een chronische ontsteking kan veel verschillende aandoeningen veroorzaken en sommige ziekten erger maken dan ze echt zijn. Het toevoegen van bepaalde voedingsmiddelen aan je dagelijkse voeding, zoals mineralen, vetzuren, antioxidanten voedingsmiddelen en voedingsmiddelen die anti-ontsteking eigenschappen bevatten, kunnen helpen om ontstekingen te verminderen.

Hier zijn enkele van de beste voedingsmiddelen om te eten bij het worstelen met chronische ontstekingen:

Selderij– Selderij is een van de groenten die een heleboel gezondheidsvoordelen heeft en een goede aanvulling op vele recepten en gerechten. Afgezien van het hoge percentage water dat in de selderij voorkomt, helpt het ook de ontstekingen te verlagen en bacteriële infecties te bestrijden. Selderij bevat polysacchariden en antioxidanten die fungeren als anti-ontsteking middelen.

Broccoli– Broccoli zit boordevol magnesium en kalium, die beide antioxidanten zijn en als anti-ontstekingsmiddel optreden. Broccoli is verantwoordelijk voor het blokkeren van enzymen en remt ook de groei van ontstekingen.

Ananas– Ananas bevat een enzym genaamd bromelaïne. Bromelaïne is een anti-ontsteking waarmee je dezelfde resultaten kan krijgen als anti-ontsteking geneesmiddelen, maar met bromelaïne heb je geen negatieve bijwerkingen. Bromelaïne voorkomt dat kinine receptoren ontstaan die verantwoordelijk zijn voor ontstekingen en pijn.

Zalm– Zalm is het beste omega-3-voedsel dat je kan eten en omega-3 vetzuren zijn zeer krachtige anti-ontsteking middelen. Een studie uitgevoerd door de National Institutes of Health, met minstens 500 deelnemers, concludeerde dat mensen met reumatoïde artritis die dagelijks omega-3-supplementen hebben genomen, een vermindering van de gewrichtspijn hadden.

Voorkom ontstekingen door te matige op de onderstaande voedingsmiddelen:
-Zaden en plantaardige oliën
-Kunstmatige transvetten
-Suiker en hoge fructose maïs siroop
-Verwerkte vleeswaren
-Overmatig alcoholgebruik

Deel dit met je vrienden en familie.

OOK INTERESSANT