5 Oefeningen die je lichaam op een positieve manier zullen veranderen

In de meeste gevallen is het niet eenvoudig om een sterk en fit lichaam te hebben, het vereist motivatie, wilskracht en vastberadenheid om de gewenste effecten te bereiken. Het begin is echter het moeilijkste deel. Je moet een gezond voedingspatroon vinden en je op je doel richten, want zodra je de eerste resultaten ziet, moet je niet stoppen. Als het gaat om je training, moet je de juiste en effectieve oefeningen kiezen.

De volgende 5 oefeningen zullen je lichaam in een maand veranderen:

De push-up
Dit is een volledige lichaamsbeweging die de borst, buikspieren, benen, rug, schouders en onderarmen zal versterken. Begin met je handen op de grond, direct onder de schouders. Zak je lichaam naar de grond met je rug recht.

The plank
Het verbetert je lichaamshouding en voorkomt rugpijn. Begin in een push-up positie, met de ellebogen 90 graden gebogen, onder de schouders, en laat je gewicht op de onderarmen rusten. Het lichaam moet in een rechte lijn staan. Houd dit 30 seconden vol.

The squat
Dit versterkt de gewrichten, verbetert de balans in het lichaam en stimuleert de spiergroei. Met het gezicht vooruit, de borst omhoog en de voeten op schouderbreedte uit elkaar, buig je de knieën en duw je je kont naar achteren. Laat het lichaam zakken door de dijen parallel aan de grond te brengen.

De glute-bridge
Deze oefening versterkt de heupen en bilspieren. Lig op de grond met je gezicht omhoog, buig de knieën en houd de voeten plat op de vloer, terwijl de armen naar de zijkanten worden geplaatst. Til vervolgens de heupen langzaam op om ze op één lijn te brengen met de schouders. Blijf een paar seconden in die positie en keer terug naar de beginpositie.

The Bird Dog
Deze oefening versterkt de onderrug. Start op handen en voeten, met de core strak en de wervelkolom en nek neutraal. Strek het linkerbeen om het evenwijdig aan de vloer te maken en til de linkerarm evenwijdig aan de grond op. Til vervolgens de rechterarm op. Houd dit een paar seconden vast. Schakel vervolgens over naar het andere been en de andere arm.

Een gezond en fit lichaam vereist hard werken en uithoudingsvermogen, maar na 4 weken zul je verbeteringen zien die je zullen stimuleren om verder te gaan met het trainen.