6 yoga posities die je gewichtsafname bevorderen.

De voordelen van yoga lijken echt oneindig. Yoga staat op iedere checklist om je balans en flexibiliteit te verbeteren, maar wist je dat je yoga ook kunt gebruiken om af te vallen? Yoga helpt je met het verbeteren van je spijsverteringskanaal, je slaappatroon en je discipline.

Voor trainingsplezier hebben we een lijst samengesteld van de zes beste yoga posities om je te helpen bij het afvallen! Probeer ze de volgende keer uit wanneer je moet afkoelen van een intense training. Deze worden het best uitgevoerd op een yoga mat, zo voorkom je onnodig letsel.

6 Yoga Posities die leiden tot gewichtsverlies:

Plow Pose
Als je yoga gebruikt om af te vallen, is deze houding nodig, omdat je je hele lichaam gebruikt in plaats van een lichaamsdeel. Daarnaast helpt het bij het verhogen van het hormoon- en endorfinecirculatie in het lichaam, dat je stofwisseling ondersteunt en dat zorgt voor een betere bloedcirculatie. Lig op je rug en breng je voeten richting het plafond. Leg je armen langs je lichaam met je palmen naar beneden en zet je handen aan de vloer om je benen over je hoofd te brengen. Wanneer je voeten de grond raken, klem je je handen in elkaar en rol je schouderbladen naar elkaar toe. Houd dit 45 seconden vol en rol vervolgens terug naar je startpositie.

Shoulder stand
Voor deze positie moet je op je rug liggen met je handen aan de zijkanten en je palmen naar beneden.
Breng je benen richting het plafond en zet je handen aan de vloer om je benen over je hoofd, in de plow stand, te brengen. Breng je handen naar je onderrug, ter ondersteuning, en zet je benen rechtop in de lucht, één been tegelijk. Houd je lichaam zo verticaal mogelijk en probeer dit drie minuten vol te houden.

Crescent Lunge Pose
Deze houding helpt bij het versterken van je benen en bij het verhogen van je hartslag. Begin in de neerwaartse hond, stap dan met je rechtervoet tussen je handen en laat je heupen in een lungpositie.
Schuif je gewicht naar de bal van je achtervoet en breng je handen naar je heupen. Ligt je bovenlichaam naar boven en breng je armen boven je hoofd, met je palmen naar binnen gericht. Houd dit gedurende 45 seconden vol.

Locust Pose
De sprinkhaanpositie is vooral goed voor het versterken van de spieren in je onderrug, evenals die in je benen.
Om deze multifunctionele pose uit te voeren, lig op je buik met je armen naast je lichaam, met palmen naar boven gericht. Houd je hoofd, schouders, armen en benen van de vloer af. Houd de positie voor gedurende 30-45 seconden vol.

Bow pose
Deze positie maakt je rugspieren sterker! Begin door op je borst te liggen met je armen uitgestrekt naast je, met de palmen naar boven gericht. Buig je knieën en grijp je enkels.
Houd je knieën op afstand van de heup en til je hakken op en schuif het weg van je lichaam. Ligt je borst van de vloer en houd het 45 seconden vol.

Bridge Pose
Deze houding is ideaal om de schouders en de rug te versterken. Lig op je rug met je knieën gebogen en voeten met schouderbreedte uit elkaar. Richt je heupen naar het plafond en rol je schouderbladen.
Klem je handen in elkaar en houd de positie gedurende 45 seconden vast.
Gewichtsverlies is slechts één van de vele voordelen van yoga, maar zeker een van de meest praktische.

OOK INTERESSANT