Leer hoe je onbeperkt bosbessen kunt laten groeien

Bosbessen zijn super lekker en gezond. Je kan ze rauw eten of gewoon een handvol toevoegen aan je taart, smoothies of zelfgemaakte sappen. Deze bessen bieden een breed scala aan voordelen voor de gezondheid en wij geven je een aantal van hun grootste krachten:
-Voorkom cholesterol problemen
-Bescherm de hersenen, en voorkom problemen met geheugen, dankzij hun antioxidanten

Bosbessen hebben veel nutriënten en weinig calorieën. Een kopje bosbessen levert 3,6 gram vezels, 24% van de aanbevolen dagelijkse inname van vitamine C en 36% van de aanbevolen dagelijkse inname van vitamine K. Voedingsstoffen in deze bessen verlagen de bloeddruk en verminderen het risico op hart- en vaatziekten.

Volgens een recente studie kan een dagelijkse dosering van 50 gram een daling van ​​4-6% van je bloeddruk binnen 8 weken veroorzaken. Het goede nieuws is dat je bosbessen in je achtertuin kunt laten groeien. Hier zijn enkele handige instructies:

Plek
Je bosbessenstruik heeft goede kwaliteit grond nodig en veel zonlicht. De struik heeft voldoende licht nodig om te groeien.

Ruimte
Bosbessen hebben 1,8 meter vrije ruimte nodig. Als je tegelijkertijd verschillende struiken plant, zorg ervoor dat ze 1 meter uit elkaar zijn.

Periode
De beste periode om deze plant te planten is in de lente of de herfst. Maak een gat in je tuin en leg de plant erin, voeg genoeg aarde toe tot de plant helemaal bedekt is aan de onderkant. Deze plant heeft regelmatig water nodig.

Snoeien
Snoei je struik regelmatig om de takken te versterken en de groei te optimaliseren. Door regelmatig te snoeien krijg je heel veel bessen.

Je struik zal groeien en fruit voor tientallen jaren produceren.