Nooit meer uren naar de sportschool door dit eenvoudige maar effectieve sportplan

Een vermoeiende training in de sportschool past niet bij iedereen, en laten we eerlijk zijn, soms hebben we absoluut geen tijd daarvoor. Toch is dit geen excuus om het sporten over te slaan.
Bright side heeft een effectieve work-out van minder dan 5 min. samengesteld voor je:

Sit-ups

Zet je voeten schouderbreedte uit elkaar of iets groter. Begin omlaag te bukken, trek je bekken terug alsof je op een stoel wilt zitten. Zweef zo laag mogelijk en probeer je rug recht te houden. Ga terug naar de beginpositie, waarbij de been- en bilspieren worden aangespannen.

Push-ups

Neem positie A. in: handen zijn schouderbreedte uit elkaar, schouders, knieën en voeten zijn in één lijn. Langzaam beginnen met het verlagen van je lichaam, buigen van je armen en proberen om ellebogen dicht bij je lichaam te houden. Ga terug naar de oorspronkelijke positie.

Bergbeklimmen

Een complexe oefening die je buikspieren zal versterken en je helpt calorieën te verbranden. De startpositie is hetzelfde als bij push-ups. Span je buik aan en hef het rechterbeen op en trek het langzaam naar de borst. Let op de positie van de rug en heupen. Ga terug naar de oorspronkelijke positie en doe hetzelfde voor het linkerbeen.

Lunges

Plaats je voeten een schouderbreedte uit elkaar met je handen in de taille. Maak een grote stap voorwaarts met je linkervoet (het linkerbeen moet een goede hoek vormen en de rechterknie raakt bijna de vloer). Ga dan terug naar de startpositie met een duw van het voorwaartse been en herhaal de oefening met je rechterbeen. Bij het uitvoeren van een oefening is het erg belangrijk om je rug recht te houden.

Jumps

De oefening genaamd Jumping Jacks maakt deel uit van de militaire training in de VS, omdat het je uithoudingsvermogen verbetert. In de beginpositie bevinden de armen zich langs het lichaam. Spring omhoog, terwijl je je benen naar de zijkanten verspreidt en je armen boven je hoofd heft. Ga naar de beginpositie met een snelle sprong en herhaal de oefening.

Trainingsplan

Snelle interval training is echt effectief, door het hoge tempo wordt een groot aantal calorieën in korte tijd verbrand.