Door deze oefening 10 minuten uit te voeren verbrand je meer vet dan met 30 minuten joggen

Gelukkig is het inmiddels algemeen bekend dat jezelf in het zweet werken op een loopband, niet de beste manier is om wat extra kilo’s kwijt te raken. Hoewel cardio de meest effectieve manier is om een slankere versie van jezelf te krijgen, zou je weerstandstraining moeten uitproberen als je graag je kracht en uithoudingsvermogen wilt vergroten, en er fit en strak uit wilt zien.

In dit artikel onthullen we de beste oefeningen om dit te bereiken. Deze oefeningen kun je overal uitvoeren. Je hoeft dus niet naar de sportschool, maar zult er wel fit, sexy, strak en jong uitzien!

10 beste oefeningen om af te vallen

  1. De plank

Deze oefening richt zich op de lichaamskern, inclusief de dwarse buikspier.

  1. De lunge

Lunges zijn de perfecte oefening voor mooie billen en hamstrings.

  1. De squat

Squats vormen je benen en billen. Wil je wat extra uitdaging? Voeg dan wat gewicht toe met een barbell of dumbbell.

  1. De skater-slide

Zijwaarts bewegen is perfect voor het ontwikkelen van knie- en enkelstabiliteit.

  1. De get up

Niet iedereen is zich bewust van de mogelijkheid om een platte en strakke buik te krijgen terwijl andere spieren ook flink aangepakt worden. Toch zul je de spieren in je lichaamskern flink aanpakken met deze triceps oefening!

  1. De push-up

Push-ups verstevigen de triceps, vormen de schouders, versterken de lichaamskern en verstevigen de borstspieren. Bovendien kun je de intensiteit verhogen en kun je ze overal uitvoeren!

  1. Touwtje springen

Touwtje springen is een uitstekend alternatief voor rennen. Je kunt er je benen en armen mee verstevigen en er een hoop calorieën mee verbranden.

  1. De pull-up

Deze oefening kan in het begin moeilijk zijn, maar met een beetje oefening krijg je een sterke en sexy rug waar je altijd van gedroomd hebt.

  1. De Spider Crawl

Met deze oefening profiteer je van twee voordelen. Het pakt de lichaamskern aan en verbetert de heupmobiliteit.

  1. De burpee

Deze oefening richt zich op alle belangrijke spiergroepen, en verbrandt meer vet dan  uren cardio op gematigd tempo. Aangezien je het kunt aanpassen op alle fitnessniveaus, is het absoluut een goed alternatief voor de loopband.

Voer deze 10 oefeningen uit en verbrand effectief vet en vergroot je spierkracht in slechts 15 minuten!