Oefeningen om je kniepijn te verlichten

Als je op zoek bent naar kniepijn vermindering, is het beste medicijn voor jou oefeningen. Er zijn veel handige knie oefeningen die nuttig zijn om het gewricht te stabiliseren en de pijn te verminderen. Deze oefeningen versterken de spieren en ligamenten die de kniegewrichten ondersteunen en de kans op letsel verminderen.

Om optimaal te profiteren van deze knieoefeningen, is het noodzakelijk om de juiste techniek toe te passen en de instructies goed te volgen.

Warming up
Voordat je oefeningen uitvoert, is het nodig om op te warmen, en dit is belangrijker als je slechte knieën hebt. Wanneer je opwarmt voor elke oefening, neemt de spierstijfheid af. Deze effecten maken oefening makkelijk en verminderen de kans op letsel of spier verstuikingen. Voordat je oefeningen doet voor kniepijn vermindering, zorg ervoor dat je je opwarmt door een paar snelle loop en reek oefeningen te doen. Een warming up van twintig minuten bereidt je knieën en je hele lichaam voor op de strenger oefenroutes.

Zwemmen
Zwemmen is een van de beste oefeningen voor mensen met slechte knieën. Als je zwemt, ontlast de zwaartekracht je knieën en is er minder kans op schade aan je pijnlijke gewrichten. Om de knieën te versterken, kan je een paar baantjes trekken in het zwembad. Alle zwemstijlen zijn goed voor je knieën, twintig minuten zwemmen is genoeg.

Fietsen
Fietsen maken de knieën stabieler en legt minder druk op de gewrichten. Het is ook een zeer effectieve manier om gewicht te verliezen. Als je onlangs een kniegewrichtsoperatie hebt gehad, moet je de oefeningen langzaam opbouwen.
Om de knieën tegen letsel te beschermen, vermijd fietsen op steile of heuvelachtige gebieden.

Wandelen
Tijdens het snelle lopen krijgen alle spieren van het boven- en onderlichaam een ​​grondige uitwerking. In de lijst van meest effectieve oefeningen voor mensen met slechte knieën heeft wandelen een belangrijke plaats. Hardlopen, joggen en andere hoge impactactiviteiten kunnen de knieën beschadigen, maar het lopen op gelijkmatige grond kan voor de knieën erg gunstig zijn.

Dansles
Een leuke manier om de kniegewrichten te versterken is om ​​dansles te nemen. Alle soorten dansen zijn goed voor je knieën. De meeste dansstijlen zijn geschikt voor mensen met slechte knieën, en het beste deel is de eerste dansbewegingen zijn geweldige opwarmingsoefeningen en het hele lichaam krijgt een training tijdens een dansroutine.

Kuitoefening
Sta op een vlakke ondergrond en ga op je tenen staan en blijf zo 20-25 sec staan. Deze oefening is goed voor de spieren van je onder benen.

Deze algemene informatie is niet bedoeld om een ​​medische toestand te diagnosticeren of om je gezondheidspersoneel te vervangen!