Probeer deze zeer eenvoudige oefeningen om van rugvet en zwabberarmen af te komen

De meest gezonde en veilige manier om van overtollig vet af te komen, is door gezond te eten en voldoende te bewegen. Toch, kennen velen van ons die hardnekkige plekken waar vet zelfs na gewichtsverlies, blijft zitten.

Vet in de rug en onderarmen zijn moeilijk weg te trainen. Veel mensen zijn er zelfs van overtuigd dat het onmogelijk is om van vet in deze gebieden af te komen.

Toch is niets minder waar! De spieren in deze gebieden kunnen namelijk succesvol aangepakt worden met behulp van eenvoudige oefeningen. En de resultaten zijn binnen enkele weken al zichtbaar.

  1. Reverse Fly

 

Ga op de vloer liggen met je gezicht naar beneden en je armen naar de zijkanten gestrekt. Breng je borst, armen en gezicht van de grond af. Deze rekoefening voel je tussen de schouderbladen. Doe 3 sets van elk 15 herhalingen.

  1. Snow angels

Vanuit dezelfde startpositie, met het gezicht omlaag, de armen naar de zijkanten en de handpalmen naar beneden, hou je je rug recht en til je je armen iets omhoog. Beweeg vervolgens je armen zijwaarts naar boven en weer naar beneden. Doe 3 sets van elk 10 herhalingen.

  1. Superman

Begin in dezelfde positie, strek de armen naar voren en til de borst, benen en armen van de vloer af. Doe 3 sets van elk 10 herhalingen.

https://youtu.be/cc6UVRS7PW4

  1. T-Y-I

Deze oefeningen verbetert de lichaamshouding, richt zich op de bovenrug en versterkt de spieren.

“T” Lig op de grond met je gezicht naar beneden. Je armen dienen naar de zijkanten gestrekt te zijn om de letter T te vormen. Je handpalmen liggen op de vloer. Breng je armen omhoog en knijp de schouderbladen samen. Hou deze positie voor 7 seconden vast en laat los. Doe 2 sets van elk 20 herhalingen.

“Y” Terwijl je nog op de grond ligt, strek je de armen naar voren om de letter “Y” te vormen. Breng langzaam de armen omhoog en knijp de schouderbladen samen, terwijl je armen in de lucht zijn. Laat los en doe 2 sets van elk 20 herhalingen.

“I” Vanuit dezelfde startpositie strek je de armen recht naar voren in de vorm van de letter “I”, breng de armen  omhoog, knijp de schouderbladen samen en druk ze naar beneden richting de onderrug. Doe 2 sets van elk 20 herhalingen.

  1. The bird-dog

https://youtu.be/wiFNA3sqjCA

Deze oefening zorgt voor een goede flexibiliteit, verbetert de bloedcirculatie, balans en stabiliteit, en verstevigt de armen.

Ga op je handen en knieën zitten. Zorg voor een rechte rug en strek je rechterarm en linkerbeen. Hou dit enkele seconden vast. Wissel af en herhaal.

  1. Plank drops

Deze oefening versterkt de rugspieren en vermindert rugvet.

Start in een plankpositie, met de benen wijd uit elkaar en rustend op de onderarmen. Laat vervolgens de borst zakken en knijp de schouderbladen bij elkaar. Hou 10 seconden vast en doe 2 sets van 20 herhalingen.