Met deze truc slaap je binnen 60 secondes

Veel mensen hebben de ervaring al een keer in hun leven gehad, je had een stressvolle dag en op een bepaald moment wil je gewoon in bed vallen en slapen. Maar op de een of andere manier, ondanks de uitputting kan je de slaap niet vatten en dat kan heel frustrerend zijn. Oma’s geheim was altijd een kopje warme melk. Anderen proberen schapen te tellen om het dromenrijk te bereiken.

Maar geen enkele methode is echt een wondermiddel. Hier is een trucje om door middel van je ademhaling sneller in slaap te vallen. Je moet het regelmatig doen. Elke ochtend na het wakker worden en elke avond voordat je in slaap valt om je lichaam eraan te laten wennen en het effect te optimaliseren. Wanneer deze ademhaling je tweede natuur wordt, zal je niet alleen blij zijn met de verfrissende slaap, maar deze truc genaamd “4-7-8”, helpt onmiddellijk met stressvolle situaties, paniekaanvallen of hoge bloeddruk. Probeer het eens, het kost niets en het zal zeker helpen!

Adem in
Alles begint natuurlijk met inademing. Plaats eerst je tong tegen je gehemelte achter je voortanden. Houd dan langzaam je adem in terwijl je tot 4 in je hoofd telt.

Hou je adem in
Hou nu je adem in terwijl je rustig blijft tellen tot 7. Je lichaam heeft nu genoeg tijd om de zuurstof te absorberen en energie te geven aan al je organen. Het zuurstofgehalte in je bloed stijgt en je lichaam begint te ontspannen.

Adem uit
Terwijl je uitademt tel je tot 8, probeer dan zo vlot mogelijk uit te ademen. De langzame uitademing zorgt ervoor dat de “gebruikte” lucht je lichaam helemaal verlaat. Deze truc werkt vooral in geval van stress en paniekaanvallen, en je lichaam zal binnen enkele seconden ontspannen. Men zegt in het algemeen dat het ook helpt met hoge bloeddruk.

In het begin moeten vier herhalingen in de ochtend en avond voldoen. Het is het meest effectief wanneer je regelmatig oefent. Maar zelfs bij acute stress is deze truc een ware zegen. Voordat je naar de slaappillen of andere twijfelachtige stoffen gaat, moet je deze “4-7-8” truc proberen.