Alle vrouwen zouden dit moeten eten om urineweginfectie te voorkomen!

Dames, een paar weken geleden schreef ik over home remedies voor de behandeling van urineweginfecties. Als jij het nog niet heb gelezen, ga het nu lezen. Ik heb veel tijd in dit artikel gestopt en hiermee heb ik veel naturopaten lastig gevallen, om ervoor te zorgen dat al die informatie die ik schreef juist was.

Home remedies zijn natuurlijk geweldig, maar wat als je deze helemaal niet nodig hebt, omdat je nooit een urineweginfectie krijgt?

Hier gaat dit artikel over. Wij gaan ervoor zorgen jij alles hebt om ervoor te zorgen dat jij je geen zorgen hoeft te maken over een urineweginfectie. Waar, en ik ga niet liegen, je niet aan denkt tenzij je ooit al zo een infectie hebt gehad en deze vreselijke periode niet wil herhalen. (Of misschien ben je iemand die leert van andere mensen en goed met waarschuwingen omgaat.)

Wat veroorzaakt urineweginfectie?
Urineweginfecties hebben verschillende bronnen. Van trauma (ruwe geslachtsgemeenschap) tot een overgroei in de candida. Ruwe geslachtsgemeenschap kan de urinewegen beschadigen, dat kan soms voor bacteriën, die daar niet horen, zorgen.

Dus hoe voorkom je overgroeide gist? Het antwoord ligt in cranberry extract en probiotica.
Cranberry bevat een uniek enzym dat je blaas beschermt tegen darmbacteriën. In plaats van de bacteriën te doden, wat goed voor je is (maar gewoon niet in je blaas of urineweg), voorkomt het dat de bacteriën zich vastzetten aan de wanden van je blaas en urineweg, wat een infectie voorkomt.

Cranberry sap is helaas ook niet het antwoord. Het bevat zoetstoffen die overactieve gist kan veroorzaken. Ook bevat het geraffineerde suiker, wat wordt gelinkt aan diabetes en kanker. En helaas bevat cranberry sap niet genoeg van deze enzymen, om te voorkomen dat bacteriën zich vastklampen aan de wanden van de blaas en urineweg.

Probiotica helpt om deze bacteriën onder controle te houden. Maar niet alleen de bacteriën, maar ook de gist, die in de vagina voorkomt. Probiotica zijn levende enzymen die alles in je lichaam in balans houden. Probiotica kunnen je bloeddruk en cholesterolgehalte verlagen.

Om ervoor te zorgen dat je genoeg probiotica binnen krijgt, zijn deze producten geschikt: Griekse yoghurt, augurken, miso, tempeh of probiotische supplementen.

OOK INTERESSANT